Domů MOTIVACE 10 tipů, jak si nezničit záda během práce z domova

10 tipů, jak si nezničit záda během práce z domova

0

Home office dá našim zádům pořádně zabrat. I ordinace fyzioterapeutů se po jarní náročné etapě práce z domova začaly plnit pacienty, kteří si stěžují na vznik nebo zhoršení bolestí zad. Na vině je obvykle nevhodná židle, špatný posez, ale i spoustu dalších drobností. K
tomu, aby vaše záda tolik netrpěla, pomůže desatero odborných tipů.
„V současné době pozorujeme nárůst obtíží s páteří u lidí, kteří svoji práci z kanceláří přestěhovali domů a spoustu hodin denně tráví při práci vsedě u počítače. To vše v provizorních domácích podmínkách, v sedě na židli u kuchyňského stolu či zabořeni v pohovce,“ vysvětluje nejčastější důvod návštěvy ve své ordinaci fyzioterapeutka podologického centra PODOest Mgr. Ivona Postlerová DiS.

Neustálé sezení za monitorem, které není proložené přestávkami na procházku k tiskárně, za kolegou do jiné kanceláře ani krátkým zdržením se v kuchyňce. Všechny tyto chvíle za normálního fungování v kanceláři zádům od sezení trochu uleví. Během home office ale vymizí a pokud máte hodně povinností, najednou pro žádné zvednutí se od stolu není výmluva. Takže jen sedíte a vaše záda trpí. Pomoci jim můžete sami – přinášíme deset tipů:

  • Správně nastavená výška monitoru a klávesnice
    Jedním z největších problémů je hrbení se při práci. Můžete ho zkusit eliminovat tím, že si nastavíte židli i pracovní stůl a monitor tak, abyste měli v kolenou i kyčlích pravý úhel, a to samé platí u rukou, když píšete na klávesnici nebo používáte myš.
  • Doma jen v pantoflích
    Ačkoliv se to nezdá, nachodíme doma poměrně dost kroků. Hladký rovný povrch přitom není pro naše bosé nohy vůbec vhodný a pro naši klenbu se tak může stát osudným. Kvalitní pantofle vám naopak pomohou udržet nohu v ideálním postavení. Podpoří klenbu a tím pádem sníží i riziko vzniku či zhoršení bolestí zad, které mají svůj původ právě ve zborcené příčné či podélné klenbě.
  • Protažení
    Několik snadných protahovacích cviků si jistě pamatujete ze sportovních rozcviček a vaše záda vám za ně během dlouhodobého sezení bez pochyby poděkují. Stačí přitom tak
    málo – propleťte například prsty za zády a vypněte hrudník nebo se za nataženýma rukama vytahujte do výšky. Pokud se cítíte hodně rozlámaně, najděte si na rychlé protahovací video a dejte si cvičící pětiminutovku. Doma si to můžete dovolit!
  • Přestávky jsou klíčem k úspěchu
    „Klient by měl vědět, že je vhodné se alespoň po dvou hodinách práce na pár minut protáhnout, projít a prodýchat,“ vysvětluje Mgr. Ivona Postlerová DiS. V práci přeci také čas od času vstanete od stolu. Pokud můžete, vyjděte na chvíli na balkón či zahradu a nadýchejte se čerstvého vzduchu.
  • Kvalitní stélky do bot Podobně jako ortopedické pantofle, i správné stélky poskytnou oporu vašim nohám. Když už se vydáte někam ven, dbejte na to, aby byla procházka pro vaše záda opravdovým přínosem. Chybět by rozhodně neměly všem, kteří si již teď jsou vědomi plochých nohou. O stavu vaší klenby vás také dokáže informovat během návštěvy fyzioterapeut a doporučit vám cviky pro její posílení. Díky tomu může někdy dojít i k vymizení bolestí zad.

TIP – PODOest
PODOest, podologické a estetické centrum v Praze se
zabývá komplexní péčí o nohy a tělo – odbornou
pedikúrou, orthonyxií, podologií a fyzioterapií.
www.podoest.cz

ZANECHTE ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Zadejte své jméno zde